[PL] CS2: Role w drużynie

Counter - Strike 2 to w gruncie rzeczy to drużynowa gra o strzelaniu, jednak czym jest drużyna bez odpowiednich rozwiązań taktycznych? Żeby wygrać, potrzeba więcej umiejętności niż tylko pociąganie za spust, szczególnie na wyższym poziomie, nie wspominając już o profesjonalnych rozgrywkach.

Dlatego "role", są kluczowe w każdym aspekcie gry z racji na komplementarną naturę i siłę w różnych aspektach rozgrywki.

Z założenia wszystkie z nich w drużynie są tak samo istotne i żadna nie jest dominująca, jednak w konkretnych sytuacjach potrzeba konkretnych graczy. Każdy zawodnik jest kluczowy do pełnego sukcesu  i zmaksymalizowania potencjału.

Nawet jeśli są równe sobie, nie oznacza to, że są tak samo oceniane, ich zadania są diametralnie inne, tak samo jak decyzje, które muszą podejmować indywidualnie.

(Krótkie przypomnienie wpisu o Slangu w CS2)

Role w Counter - Strike 2

Entry Fragger:

Donk wynosi rolę entry fraggera na nowy poziom

"Entry fragger", to osoba, która jest odpowiedzialna za przebicie obrony przeciwnego zespołu, sprawdza oczywiste kąty i zbiera informacje o ustawieniu oponentów na mapie.

Gracz, który objął taką rolę w zespole, musi charakteryzować się ponadprzeciętnymi umiejętnościami celowania, szybkim czasem reakcji a przede wszystkim pewnością siebie.

Wiara we  własne umiejętności jest konieczna, by efektywnie przepychać się przez szeregi przeciwników. Dzięki temu drużyna może skutecznie egzekwować następne fazy planu.

In-game Leader (IGL):

Karrigan to jeden z najlepszych liderów w całej historii

"Mózg w ciele drużyny" to najlepszy opis roli in-game leadera.

Skrótowo nazywani IGL, odpowiedzialni są za strategie przed rozpoczęciem rundy, podejmowanie szybkich decyzji w trakcie rozgrywki i dostosowywanie taktyki do ustawień rywali.

Osoba obejmująca stery w drużynie musi wykazywać się sprawnym myśleniem i umiejętnościami przewidywania. Przeciwnie do fraggerów, IGL nie bryluje w tabeli tylko w głowach zawodników.

Support:

Support to gracz, na którego można liczyć

"Support" to unikatowa osobowość na mapie. Świetna znajomość granatów, kątów i nieoczywistych ustawień pozwalają mu na dokładne wspieranie drużyny zza kulis ognia.

Dobry wspierający zawsze będzie robił wszystko, by ułatwić przejście lub podłożenie bomby, co nie oznacza, że nie potrafi ciągnąć za spust.

Lurker:

huNter, który w rzeczy samej poluje

"Lurker" to indywidualista, który zazwyczaj gra samemu. Odłączony od reszty drużyny, zachowuje mobilność i pozostaje w ruchu, by móc zaskoczyć przeciwnika z flanki. Zbieranie informacji i niepostrzeżone przemykanie między szykami defensywy rywali to również jedno z zadań.

Lurker dobrym ustawieniem może zablokować całą rotację, uderzając w odpowiednim momencie nawet bez trafienia, będzie w stanie zniweczyć cały plan na odbicie sektora mapy lub rozbrojenia bomby.

AWPer:

The flash!

Ferrari bez wątpienia słono kosztuje, tak samo jak AWP w CS2.

Głównym czynnikiem, który determinuje taką wagę tej roli, jest to, że jako jedyna pochodzi od użytkowania tylko jednej broni. Dlaczego to takie istotne?

To proste. AWP to narzędzie, które jednym strzałem potrafi zmienić los całego meczu. AWPerzy to często największe gwiazdy zespołów, dźwigają presję i wymagania ciągłej formy. Jedno strzał jeden trup, to nie tylko charakterystyka broni, ale też cecha dobrego snajpera.

Złotej reguły na granie z AWP jeszcze nie wynaleziono, bo wszystko zależy od sytuacji meczowej. Agresywne zagrania mogą być premiowane w kontekście szybkich spotkań, pewnych siebie decyzji i akcji, jednak chłodna głowa i defensywna postawa to przepis na solidny wynik.

Jeśli spojrzymy na przekrój graczy na tej roli, zobaczymy wielu szybkich i energicznych zawodników, którzy potrafią swoimi zagraniami pociągnąć całą drużynę.

Role dodatkowe:

Wyżej wspomniane role to podstawowe i szeroko znane pozycje w świecie CS2, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by drużyny i sami zawodnicy mogli eksperymentować z mieszaniem zadań i obowiązków i niektórzy faktycznie na coś takiego się decydują.

Każdy zespół jest prowadzony inaczej i mimo ogólnych zasad, które są wspólne dla całej gry, często możemy obserwować świeżo zaimplementowane rozwiązania.

Kilka przykładów:

Drugi AWPer - W szczególności w użyciu po stronie Antyterrorystów. By w pełni uszczelnić obronę i możliwie jak najbardziej utrudnić wejście drużynie Terrorystów, pada decyzja o zakupie drugiej AWP i ustawieniu jej na bezpiecznej pozycji w rękach odpowiedniego gracza. Należy jednak mieć w myśli, że takie decyzje szybko odbiją się na sytuacji finansowej.

Drugi Entry Fragger - Może dojść do sytuacji, w której jedna "strzelba" to za mało. Wtedy do gry wkracza drugi "Fragger". Taki duet odpowiedzialny jest za kreowanie miejsca dla reszty zespołu i szybsze przebijanie się przez linie defensywy.

Role są elastyczne:

W ogólnym rozrachunku gracze również powinni być elastyczni. Różne sytuacje meczowe wymagają innych umiejętności i stylu gry, dlatego wiedza z każdego elementu rozgrywki jest obligatoryjna.

Profesjonaliści, amatorzy i zwykli gracze wciąż ewoluują i trenują, by być jeszcze lepszymi. W CS2 sztuka adaptacji jest ważniejsza od jednej specjalizacji!